معاهده 12 اکتبر1929 مربوط به یکسان کردن برخی از مقررات حمل ونقل هوایی بین المللی ‘ معروف به «معاهده ورشو» ‘71 سال پیش ‘ زمانی که حمل ونقل هوایی هنوز توسعه نیافته بود به تصویب رسید. این معاهده به وسیله اکثر کشورهای جهان تصویب گردیده و در بعضی از کشورها حتی در خصوص پروازهای داخلی هم اجرا می گردد. برای تطبیق با شرایط روز‘ معاهده ورشو 6 مرتبه اصلاح گردیده است که از میان آنها‘ فقط پروتکل لاهه مورد تصویب کشورها قرار گرفته و اجرا می گردد. مطابق معاهده و پروتکلهای آن‘ متصدی حمل ونقل برای خسارت وارده به مسافران‘ کالا و اسباب شخصی آنان و همچنین خسارت وارده در اثر تأخیر در حمل ونقل کالا و مسافر مسئول می باشد. در این مقاله سعی شده است ضمن بررسی مواد اصلی معاهده و پروتکلهای آن‘ نحوه برخورد کشورها در خصوص میزان مسئولیت متصدیان حمل و نقل مورد مداقه قرار گیرد.
باغ, دکتر منصور جباری قره. (1379). مسئولیت متصدیان حمل ونقل هوایی
در برابر مسافر و کالا( بررسی سیستم ورشو)**. مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی, 48(0), -.
MLA
دکتر منصور جباری قره باغ. "مسئولیت متصدیان حمل ونقل هوایی
در برابر مسافر و کالا( بررسی سیستم ورشو)**", مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی, 48, 0, 1379, -.
HARVARD
باغ, دکتر منصور جباری قره. (1379). 'مسئولیت متصدیان حمل ونقل هوایی
در برابر مسافر و کالا( بررسی سیستم ورشو)**', مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی, 48(0), pp. -.
VANCOUVER
باغ, دکتر منصور جباری قره. مسئولیت متصدیان حمل ونقل هوایی
در برابر مسافر و کالا( بررسی سیستم ورشو)**. مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی, 1379; 48(0): -.